ERTI BERMARTABAT

Bukan KEKAYAAN dunia yang dikejar... BUKAN kesusahan hidup yang diharapkan... BUKAN kemiskinan AKHIRAT yang dipertaruhkan... BUKAN kesenangan diri sendiri....tapi, CUMA nak lihat kehidupan kita BERUBAH... dari TIADA kepada ADA... dari SUSAH kepada SENANG... dari SEDIH kepada GEMBIRA... dari MISKIN kepada KESENANGAN BERBELANJA... dari KEGAGALAN kepada KEJAYAAN... mahukah ANDA bersama-sama BERUBAH... dari NEGATIF kepada POSITIF??? dari SATU kepada SEMUA yg BERHAK.... hanya yang benar2 ada IMPIAN bertukar menjadi HARAPAN..

Feb 6, 2009

Friday, February 06, 2009


ADA KAITANNYA

Minta JAI Seluruh Negeri Siasat - malaysiakini

-tok iskandar

Tok meminta Jabatan Agama Islam Perak, Pulau Pinang, Pahang, Wilayah Persekutuan dan JAKIM menyiasat penglibatan Raja Ashman bin Sultan Azlan Shah di dalam tarikat Naqsyabandiah Syeikh Nazim Al Haqqani yang telah diputuskan bertentangan dengan ajaran Islam oleh majlis Fatwa Kebangsaan pada 2000. Pengamal ajaran ini dikehendaki segera bertaubat.

Raja Ashman dikatakan penaung tarikat ini. jangan dilengahkan perkara yang amat serius ini dan zahid Hamidi selaku menteri JAKIM turut bertnggungjawab terhadap perkara ini. Lebih-lebih lagi ketika ini beliau adalah Timbalan Pengerusi BN Perak.

Kertas kerja ajaran tarikat ini pernah dibentang oleh bekas Ketua Pengarah JAKIM, Datuk haji Mustafa. Kertas kerjanya JFK Bil 3/48/2000.

antara tempat operasi kumpulan tarikat ini. no 28, Jalan setiabudi,bukit damansara, behampiran masjid Syaidina Omar. Kampung Sum sum di Janda Baik, Pahang dan no 57, lembah Bukit Jambul.

Diminta siasatan dijalankan segera kerana bimbang menular kepada umat Islam dan ingin mengetahui sejauh manakah penglibatan Raja Ashman dalam tarikat ini

No comments: